single-image

Oprezno- Pružni prelaz kod Kasarne u ulici 20. jula u S. Palanci nije u funkciji

Saobraćajni inspektor Opštinske uprave Opštine Smederevska Palanka uputio je dopis preduzeću „Infrastrukture železnice Srbije“  u kome traži informaciju o radu pružnog prelaza u ulici 20 juli u Palanci. Pružni prelaz u ovom delu grada nije u ispravnom stanju već nekoliko dana, a  niko iz pomenutog preduzeća nije obavestio nadležne u Smederevskoj Palanci o tome. Zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju zatražen je hitan odgovor. Dopis  preduzeća „Infrastrukture železnice Srbije“ prenosimo u celosti, a građane molimo da budu oprezni dok problem ne bude rešen.
„U železničkoj stanici Smederevska Palanka, na pruzi Beograd Centar -Niš, 28. avgusta 2021. godine u 13.15 sati, došlo je kvara putnog prelaza, koji se nalazi na području stanice Smederevska Palanka, u ulici 20. jula, kod kasarne.  Stručne službe “Infrastrukture železnice Srbije” rade na otklanjanju kvara na uređaju ovog putnog prelaza i njegovo ponovno osposobljavanje se očekuje uskoro.
 U skladu sa “Pravilnikom o načinju ukrštanja železničke pruge i puta, pešacke i biciklističke staze, mestu na kojem se može izvesti ukrštanje i merama za osiguranje bezbednosti saobraćaja”, ovaj putni prelaz je zbog kvara isključen iz sistema osiguranja. U takvim situacijama, Saobraćajnim pravilnikom definisano je postupanje železničkog osoblja, kako bi se i pored kvara putnog prelaza, sačuvala bezbednost železničkog i drumskog saobraćaja. To znači da su mašinovođe svih vozova i drugo izvršno osoblje koje učestvuje u organizaciji i funkcionisanju železničkog saobraćaja na ovom delu pruge upoznati sa kvarom na putnom prelazu u stanici Smederevska Palanka. U situaciji kada je putni prelaz u kvaru, voz mora da stane ispred putnog prelaza, daje zvučni signal i tek kada se uveri da na pruzi nema drugih vozila ili učesnika u drumskom saobraćaju, nastavlja vožnju preko putnog prelaza oprezno i najmanjom dopuštenom brzinom. Kada voz pređe preko putnog prelaza i ne postoji mogućnost da se nesreća dogodi, dalju vožnju nastavlja propisanom brzinom.
Statistike na srpskim prugama, kao i u evropskim železnicama, pokazuju da su za preko 95 odsto svih nesreća na putnim prelazima odgovorni vozači drumskih vozila.    “Infrastruktura železnice Srbije” zato i ovaj put  apeluje i upozorava vozače drumskih vozila i druge učesnike u drumskom saobraćaju da poštuju saobraćajne propise i signalizaciju na putnim prelazima, jer je to najbolji način da se spreče nesreće i sačuvaju ljudske životi“.

Povezane vesti